200 nieuwe studentenwoningen aan de Opaalweg

Het stadsbestuur van Utrecht wil dat aan de Opaalweg in Hoograven tweehonderd studentenwoningen komen. De weg is vrij voor het bouwplan voor een woontoren tussen de Waterlinieweg en de busbaan over de Amethistweg in Utrecht, meldt Duic.nl.

Syntrus Achmea en de Stichting Studentenhuisvesting (SSH) hebben recent een bouwplan ontwikkeld voor 200 onzelfstandige studentenwoningen in een woontoren. In 2010 stelde het college voor woningbouwontwikkeling aan de kavel Opaalweg al een startdocument vast.

Het toenmalige woningbouwplan van Bouwfonds voor starterswoningen bleek uiteindelijk financieel niet haalbaar en kwam niet van de grond. Met het vaststellen van het voortgangsdocument voor het nieuwe plan van Syntrus Achmea, is nu het startsein gegeven voor het vervolg van het traject.

Betrokkenen en omwonenden ontvangen binnenkort een uitnodiging voor een bewonersbijeenkomst, waar ze kunnen reageren op het plan van Syntrus Achmea en SSH. Voor de realisering van het bouwplan is een wijziging van het bestemmingsplan nodig.