Columns

24/7 met Elisa van Vugt

‘Ik ben Elisa van Vugt (19), tweedejaars student Small Business en Retail Management. In het eerste jaar richt je samen met negen medestudenten je eigen Student Company op. Voor mij was dat Greeny Games, een organisatie die jongeren bewust wil maken van het milieu. Met ons milieuspel hebben we diverse prijzen in Nederland gewonnen en dit jaar zijn we uitgeroepen tot European Company of the Year! Inmiddels zijn we met een aantal van ons doorgestart en is ons spel Be Green in alle Intertoys-winkels verkrijgbaar.’

Maandag. We beginnen de week met een vergadering in onze cube in de HU Amersfoort. Gregor, Rens en Philippe nemen de activiteiten voor deze week door.

Dinsdag. Inmiddels ligt het spel Be Green ruim twee maanden in alle Intertoys-winkels. Gregor en Niek hebben een afspraak op het hoofdkantoor om de verkoopcijfers te bespreken.

Woensdag. Rens en Philippe bereiden de Sinterklaasactie voor. We willen kleurplaten maken van milieu-inspecteur Greeny en deze uitdelen op scholen. De mooiste tekenaars winnen een spel.

Donderdag. Na een lange schooldag zet ik ’s avonds nog een presentatie in elkaar, want dat hoort ook bij het hebben van je eigen bedrijf.

Vrijdag. Philippe en Rens geven presentatie aan studenten die net begonnen zijn met het oprichten van een Student Company. Greeny Games heeft vorige jaar hetzelfde traject van Jong Ondernemen doorlopen.

Zaterdag. In het weekend werkt Niek nog even de financiële administratie bij. Daarna gaat hij fierljeppen, zijn grote hobby.

Zondag. We spelen Be Green al een jaar en het blijft leuk! Alleen wint Gregor altijd. Grrrr.

Ook een keer in deze rubriek? Geef je op via tirzah.schnater@hu.nl