400 nieuwe medewerkers beleefden vrijdag hun ‘kickstart’

De jaarlijkse ‘kickstart’ was dit keer een iets grotere uitdaging dan normaal. Met extra veel nieuwe medewerkers én anderhalve meter. Maar het gebruikelijke praatje van het college van bestuur, de praktische tips van HR en de rondleiding stonden ook dit keer weer op het menu. Afgelopen vrijdag maakten 400 docenten kennis met Hogeschool Utrecht op Heidelberglaan 15.

Een kleine (foto-)impressie, en de eerste indruk van een aankomend ICT-docent.

‘Ben je een ochtendmens of een avondmens?’ Deze en andere vragen moesten de nieuwe medewerkers beantwoorden om hun ultieme HU-maatje te krijgen.

Collegelid Wilma Scholte op Reimer

‘Dat spel was grappig’, vertelt Harm Snippe (44), aanstaand ICT-docent. Hij werd erdoor voorgesteld aan iemand die het meeste op hem leek: hun ‘matchingspercentage’ was tien procent.

Het meest onder de indruk was Snippe van wat hij hoorde van het college van bestuur. ‘Het uitvalpercentage van studenten ligt blijkbaar rond de 45 procent. Dat is enorm! Blijkbaar gaan ze toch niet goed geïnformeerd hun opleiding in. Wat ik daaraan ga doen? Er ligt veel op mijn bordje, ik wil ook wat doen aan diversiteit. De eerstvolgende open dag wordt me vast wel gevraagd om iets te verzorgen. Ik heb veel zin in dit jaar.’

Ook interessant: EO maakt documentaire over de ‘pretend student’