Nieuwe studentenkamers erg in trek

Maar liefst 614 studenten reageerden voor een plek in een van de 54 nieuwe studentenkamers op de hoek Amsterdamsestraatweg/Herenweg.

Studentenhuisvester SSH renoveerde het pand boven meubelzaak Broekman en de Aldi tot kamers van ongeveer 15 vierkante meter. Groepen bewoners delen keuken, douche en toilet en betalen per maand 200 euro. Er is supersnel internet aanwezig. In maart betrokken de gelukkigen hun nieuw stulpje.

De offiële opening vindt plaats op dinsdag 20 april door wethouder Harrie Bosch en René Broekman van Broekman Woninginrichting. Het in gebruik nemen door studenten van ruimten boven winkels past in het gemeentelijk beleid om leegstaande panden te behoeden voor verloedering en te voorkomen dat ze in handen vallen van huisjesmelkers, stelt SSH.