Studenten klaar voor de elektrische fiets? Heb ik iets gemist?

In de rubriek 'Heb ik iets gemist' doen derdejaarsstudenten journalistiek een zoektocht naar trends en hypes, bijzondere gebeurtenissen en speciale bijeenkomsten. Met als terugkerende vraag: Heb ik iets gemist? In de eerste aflevering: zijn studenten al klaar voor de elektrische fiets?

Wel 19 miljoen bruikbare fietsen zijn er in Nederland te vinden. Het typisch Hollandse vervoermiddel is niet uit ons straatbeeld weg te denken. Maar de ‘gewone’ fiets krijgt concurrentie: elk  jaar stijgt de verkoop van elektrische fietsen. Vorig jaar werden 181.000 exemplaren verkocht. Daarmee zijn elektrische fietsen goed voor een marktaandeel van 15,1 procent. Deze fiets heeft het imago om vooral voor ouderen te zijn, maar trekt dankzij hippere modellen de laatste tijd ook een jonger publiek.

Zouden studenten al klaar zijn voor de elektrische fiets? Wij namen de proef op de som.