Oog, huid, logo, mond

De tijden van te kleine ruimtes, verouderde apparatuur en knullige kamerschermen zijn voorbij. De faculteit Gezondheidszorg is vier nieuwe klinieken rijker: de ruimtes van mondzorgkunde, oogzorg, logopedie en huidtherapie zijn flink opgeknapt en uitgebreid. Op 30 januari worden ze feestelijk geopend. Trajectum-fotograaf Kees Rutten liep alvast een rondje.

Hogeschool Utrecht Faculteit Gezondheidszorg
De compleet vernieuwde zaal van mondzorgkunde met 24 behandelunits die aangepast zijn aan de wensen van de opleiding tandprothetiek.

Hogeschool Utrecht Faculteit Gezondheidszorg
Oogzorg is drie nieuwe behandelruimtes rijker.

Hogeschool Utrecht Faculteit Gezondheidszorg
Huidtherapie heeft er een assessmentlokaal met 14 behandelplekken en meerdere behandelunits bij.

Hogeschool Utrecht Faculteit Gezondheidszorg
Logopedie is uitgebreid met een extra ruimte.

Hogeschool Utrecht Faculteit Gezondheidszorg
De verbeterpunten zijn ook kwalitatief. De nieuwe klinieken beschikken over betere en vernieuwde of nieuwe apparatuur, er is klimaatbeheersing en op alle behandelplekken zijn nu computers.

Hogeschool Utrecht Faculteit Gezondheidszorg
Voortaan is er één bezoekersbalie voor de verschillende klinieken. Die wordt gerund door de studenten zelf, net als de nieuwe optiekwinkel van de oogzorg.

Hogeschool Utrecht Faculteit Gezondheidszorg
Per jaar vinden er zo’n elfduizend patiëntcontacten. De opleidingen zijn altijd op zoek naar patiënten. Je kunt je er kosteloos of tegen een geringe vergoeding laten behandelen in de nieuwe klinieken. Voor meer informatie, zie: www.klinieken.hu.nl.

TrajectumTV reporters Frank en Andre vereren Hogeschool Utrecht Faculteit Gezondheidszorg met een bezoek
Trajectum reporters Frank en André namen ook een kijkje in de nieuwe klinieken. Check het filmpje op deze site bij de videos.