Waarom scoort de HU zo slecht? Heb ik iets gemist?

In de rubriek Heb ik iets gemist? doen derdejaarsstudenten journalistiek een zoektocht naar trends en hypes, bijzondere gebeurtenissen en speciale bijeenkomsten. Met als terugkerende vraag: Heb ik iets gemist?

Studenten van Hogeschool Utrecht zijn ontevreden over de gang van zaken op hun school. Uit Elseviers jaarlijke onderzoek naar de beste studies komt de HU op de 24e plaats te staan. Op twee na de laatste, alleen Hogeschool Van Hall Larenstein en Inholland scoorden slechter.

In het jaarlijkse rapport van het blad staat dat de HU onder andere slecht werk levert op de onderdelen toetsing, organisatie en communicatie. Het onderzoek is gebaseerd op de antwoorden op de Nationale Studenten Enquete. Van de 65 beoordeelde studies van de HU werden er maar acht als bovengemiddeld beoordeeld.