Ad van Liempt gasthoofdredacteur kerstnummer Trajectum

Journalist, programmamaker en lector onderzoeksjournalistiek Ad van Liempt vindt dat ouders de studie van hun kinderen gewoon moeten bekostigen en ze niet met een studieschuld opgezadeld moeten worden. ’Ik heb de studie van mijn dochter volledig betaald. Ouders moeten niet zeuren, de meesten hebben geld genoeg.’

Daarom krijgen studenten in het kerstnummer van Trajectum, dat vanaf donderdag 6 december in de bakken ligt, tips om hun ouders tot betalen te verleiden tijdens het kerstdiner. Als je Ad van Liempt binnenhaald, ontkom je niet aan geschiedenis. Hoe zit het met het geschiedenisonderwijs aan de HU; wie waren goed en fout in de oorlog. Ook reisde Van Liempt naar Hilversum voor een ontmoeting met oud-collega Pieter Broertjes, die vorig jaar zijn hoofdredacteurschap van de Volkskrant inruilde voor het burgemeestersambt in Hilversum.  Een reden waarom Van Liempt opnieuw zou willen studeren, zijn de vele mogelijkheden voor studenten om naar het buitenland te gaan. Daarom een aantal kerstgroeten van studenten die voor hun studie ver weg zitten.