Columns

Altijd met je vak bezig

Op de 27e typte ik vakfanaat en het woord bracht me op een idee voor een blog (over uitspraak). Nu pak ik de oorspronkelijke draad weer op.
Er zijn mensen die makkelijk een knop om kunnen zetten. Ze verlaten hun werk en, alsof ze andere kleren aantrekken, bevinden ze zich direct in een andere wereld. Ik kan dat niet. Om me heen zie ik dingen die collega’s of ikzelf kunnen gebruiken voor het werk. Loslaten valt me moeilijk, zelfs in vakanties zoals deze. Zo wil ik jullie wijzen op een interessante site: http://www.studiesuccesho.nl.

De vaste bloglezers kunnen zien dat ik bij bijna alle blogs een andere foto of illustratie heb gezet. Mijn volgende project is Twitter. Elke keer leer ik meer, net als kinderen eerst thuis en dan via de crèche en de basisschool sociale vaardigheden leren. Tegenwoordig horen daar sociale netwerken bij. Dat moet je oefenen. Sociale binding heeft een gunstig effect op leren. Misschien aardig voor ons College van Bestuur: dus ook een positief effect op de rankings.

Hoe beter je geïntegreerd bent in je studieomgeving, de meer studiesucces. Net zoals op je gemak voelen. Sociale netwerken zorgen voor toename van de intrinsieke motivatie. En nu een lekkere oliebol.