Amersfoortse introductie uit de startblokken

Ongeveer vijfhonderd eerstejaars struinen vanaf dinsdag 23 augustus door Amersfoort. De Amersfoortse Introductie Dagen (AID) zijn van start.

Op het programma staat onder meer een barbecue, rondvaart door de grachten, een feest van studentenvereniging StuRa, een sporttoernooi van studentenvereniging Conventus Comus en dialoogsessies met professionals.

De introductie sluit donderdag af met een feest in een klooster. Naar aanleiding van de dialogen maken de studenten samen met met de Amersfoortse kunstenares Krijnie Beyen kunstwerken en boeken. Die worden vrijdag gepresenteerd.

Dit studiejaar verwacht de HU Amersfoort zo’n negenhonderd nieuwe studenten. De locatie telt elf opleidingen. Het aantal studenten zal naar verwachting in enkele jaren groeien van 2.500 naar vierduizend. De HU in Amersfoort heeft in september vorig jaar een nieuw gebouw aan het Eemplein betrokken.