Amersfoortse studentenvereniging StuRa stopt ermee

Studentenvereniging StuRa van de HU in Amersfoort houdt op te bestaan. De opheffing gaat gepaard met een veiling van de bezittingen.

Een terugloop in het aantal leden, weinig actieve leden en geen nieuwe aanwas voor het bestuur: dat waren enkele redenen om ermee te stoppen. Er komt nog een eindfeest,  datum is nog onbekend. Twee oud-bestuurders zorgen voor de afwikkeling van de opheffing.

Het bestuur meldt op de website: ‘Bij de oprichting wisten we al dat het altijd hard werken zou zijn om een vereniging levende te houden in een stad als Amersfoort, waar veel opleidingen zitten die je ook in een typische studentenstad als Utrecht kan volgen. De echte studentenvereniging-studenten gaan voor het studentenleven dan naar Utrecht en kiezen daar een opleiding.’

Sjoelbak
Vanwege de opheffing organiseert het bestuur op woensdag vanaf 19.30 uur in het gebouw van HU Amersfoort een veiling. Online bieden kan op www.destura.nl/veiling. Honderden zaken komen onder de hamer, waaronder een StuRa-mok, bordspelletjes, een schoolbord, fotoapparatuur en een sjoelbak.

Conventus Comus, de andere studentenvereniging van de HU in Amersfoort, is enkele jaren geleden een zachte dood gestorven. De stad heeft dus geen studentenvereniging meer. De Amersfoortse Introductie Dag (AID) voor nieuwe studenten gaat op 7 september gewoon door.