Amsterdam wint Jong Lokaal Bokaal

Amsterdam heeft het beste jongerenbeleid. De stad won donderdag 19 november de Jong Lokaal Bokaal. Studenten pedagogiek van de HU screenden de kandidaten.

Tweehonderd eerstejaars pedagogiek bezochten eind september en begin oktober de veertien gemeenten die door de voorselectie zijn gekomen. Op basis van gesprekken met ambtenaren, jongerenwerkers en jongeren schreven zij een rapport over hun bevindingen.

Hierop werden Amsterdam, Oosterhout en Capelle aan den IJssel genomineerd voor de bokaal, een initiatief van de Nationale Jeugdraad. Tijdens de finale op de faculteit Maatschappij en Recht kwam Amsterdam als beste uit de bus. Volgens de jury realiseert Amsterdam zich dat het niet mogelijk is alle jongeren te bereiken maar probeert dit wel.