Andere baan voor faculteitsdirecteur Lem van Eupen

Lem van Eupen stopt als directeur van de Faculteit Communicatie en Journalistiek (FCJ). Per 1 april start zij als directeur van het National Agency Erasmus+ (NA Erasmus+).

Dat meldt Erasmus+ op de website. Erasmus+ is een subsidieprogramma van de Europese Unie voor onderwijs, jeugdzaken en sport en loopt van 2014 tot 2020. Het programma wil onder meer de vaardigheden en inzetbaarheid van jongeren op de arbeidsmarkt verbeteren.

Met Van Eupen krijgt de Nederlandse afdeling net als veel andere Europese landen een fulltime directeur. Ze zit het managementteam van het NA Erasmus+ voor. Hierin participeren tevens de algemeen directeuren van EP-Nuffic (organisatie voor internationalisering in het onderwijs) en CINOP, een adviesbureau op het gebied van leren, opleiden en ontwikkelen.

Lem van Eupen trad in september 2013 aan als directeur van de FCJ. Niet bekend is of haar overstap te maken heeft met de aankondiging van het college van bestuur om de faculteiten op te willen heffen. Daardoor wordt de functie van faculteitsdirecteur overbodig.