Artikel HU-ombudsmannen in Amerikaans vaktijdschrift

Paul Herfs en Sytske Teppema, ombudsman en -vrouw voor de HU, hebben een artikel gepubliceerd in The Journal of the California Caucus of College & University Ombuds, het Amerikaans vaktijdschrift voor ombudsmannen van Amerikaanse en Canadese universiteiten en colleges. In dit aritkel houden ze een pleidooi voor meer klachtenbehandelaars in het hoger onderwijs.

Zij zetten in het artikel uiteen wat de huidige situatie in het hoger onderwijs is met betrekking tot de aanstelling van ombudsmannen. Ze beschrijven de positie en de invloed van de functionaris. Ook geven ze aan wat voor soort zaken worden behandeld. Aan het eind van het artikel houden de auteurs een pleidooi voor het aanstellen van meer ombudsmannen in het hoger onderwijs. Op dit moment zijn die er op slechts vier universiteiten en zes hogescholen in Nederland.

Lees het hele artikel in The Journal of the California Caucus of College & University Ombuds (p. 18-25). Meer informatie over de HU ombudsmannen is te vinden op deze pagina.

Tekst en foto: HU Redactie