Battle voor best crossmediaal concept

Studenten van de HU en Saxion Hogeschool presenteren morgen 17 september in een ‘Media Battle’ een crossmediale campagne voor verschillende bedrijven. Een jury kiest uit de 26 deelnemende studententeams het winnend concept.

Voor de HU doen stdenten mee van de de faculteiten Communicatie & Journalistiek en Economie & Management. De groepen bedachten de afgelopen week een concept voor een product van acht verschillende opdrachtgevers – als HI of Sanoma Digital – waarbij meerdere media worden geïntegreerd. ‘De bedoeling is dat de studenten een originele manier bedenken om het product te verkopen aan de klant’, zegt Michiel Rovers, projectleider vande Media Battle.

Rovers geeft als voorbeeld een fietswinkel die een vouwfiets onder de aandacht wil brengen bij een bepaalde doelgroep. ‘De studenten bedenken hiervoor bijvoorbeeld een applicatie voor de IPhone waarmee de klant op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen en de voordelen omtrent de vouwfiets.’

Morgen presenteren zij hun campagnes en kiezen de opdrachtgevers de acht beste ideeën. Van die acht zal door een jury de uiteindelijke winnaar worden gekozen. ‘De groepen werken nu aan hun eindpresentatie en proberen die natuurlijk zo spannend mogelijk te maken’, zegt Rovers.

De ‘pitches’ starten om 14.45 uur in het Auditorium van de faculteit Educatie (FE)