Kort

Bedrijf StuComm van HU-alumnus overgenomen door Amerikaanse onderneming

Het bedrijf StuComm van HU-alumnus Ronald Kouvelt is samen met het Engelse Collabco overgenomen door het Amerikaanse Ready Education, schrijft DUIC. StuComm begon acht jaar geleden als platform voor communicatie aan studenten. De start-up groeide uit tot marktleider in Nederland.

De drie bedrijven zijn samen de grootste leverancier van studentenapps ter wereld: ze informeren met hun platforms vier miljoen studenten over ruim 425 onderwijsinstellingen. Het idee voor StuComm ontstond in café Le Journal aan de Neude toen Kouvelt studenten hoorde klagen over de communicatie van de universiteit. Hij had ook dergelijke ervaringen als student Commerciële Economie aan de HU.

Kouvelt was jarenlang CEO bij StuComm. Na de inlijving wordt hij general manager Europa bij Ready Education. ‘De drie bedrijven hebben dezelfde visie, dezelfde werkwijze en vergelijkbare producten en diensten. ‘Samen staan we sterker en kunnen we nog harder groeien dan dat we met StuComm al deden’, zegt hij.