Bestuur: sluiting HU-café HideOut leidt tot overlast bij Het7de

De sluiting van science café HideOut leidt ertoe dat studenten naar het nabijgelegen hogeschoolcafé Het7de gaan. Dat zorgt voor drukte en een tekort aan vrijwillig barpersoneel, meldt Utrecht Oost, een lokale nieuwssite die door studenten Journalistiek wordt gerund.

HideOut aan de Heidelberglaan 15 is sinds het begin van het studiejaar dicht vanwege een gebrek aan nieuwe bestuursleden. Er meldden zich te weinig studenten voor deze functie. Science café Het7de ligt op een steenworp afstand en kreeg daardoor meer klandizie.

Door de drukte moest het café soms mensen aan de deur weigeren, zegt bestuurslid Joanne van Krimpen. ‘We hoeven geen reclame te maken, het café zit soms te vol.’ Het7de probeert meer barvrijwilligers te werven maar dit is volgens Van Krimpen moeilijk.

In de Hogeschoolraad staat de Regeling Verantwoord Alcoholgebruik op de agenda. Een maatregel is het verbod op het drinken van alcohol tijdens de bardiensten. ‘Ik denk dat de science cafés binnen een half jaar dicht kunnen vanwege een gebrek aan vrijwilligers’, stelde raadslid Charlou de Groot.