Bestuurders studievereniging kunnen op HU-locatie weer vergaderen

Bestuursleden van studieverenigingen van de HU kunnen vanaf 26 april samenkomen aan de locatie Koningsbergerstraat. Zij mogen daar vergaderen maar horen wel op de coronamaatregelen te letten, zoals 1,5-meter afstand. Dat schrijft de hogeschool in een mail over de heropening van het hoger onderwijs per 26 april.

Het verenigingsleven van studenten is het afgelopen jaar ‘behoorlijk onder druk komen te staan’ en daarom mogen de besturen weer bij elkaar komen, schrijft de HU. Zij moeten van tevoren een ruimte reserveren. De hogeschool telt  volgens opgave van vereniging OSHU zo’n twintig studieverenigingen, verspreid over tal van opleidingen en instituten.

Het gebouw in de Koningsbergerstraat is het cursus- en vergadercentrum van de HU en staat in een zijstraat van de Leidseweg (vlakbij het Muntgebouw). Het was oorspronkelijk de locatie van de pabo Domstad, die in 2010 met de HU is gefuseerd.