In Beeld

Gedeputeerde Staten ziet de HU in de praktijk

Gisteren brachten Gedeputeerde Staten (kortweg: de bestuurders) van de provincie Utrecht een ‘kennismakings-en inspiratiebezoek’ aan Hogeschool Utrecht. Het doel van dit bezoek was: laten zien welke rol de HU inneemt in de regio. Media waren niet uitgenodigd voor deze kennismaking, maar onze fotograaf was er toch bij. Een korte impressie in beeld.

Foto’s: Kees Rutten

Zo’n kennismaking heeft een relatief hoog ‘corporate’ gehalte, met pakken, Powerpoints en presentaties over Hogeschool Utrecht, haar rol in de regio en innovaties binnen onderwijs en onderzoek aan de HU (zie de foto hierboven).

Na deze presentatie kregen de gedeputeerden een rondleiding door Utrecht Science Park. Op weg naar zichtbare innovaties op het USP.
En dus kwam het gezelschap al snel uit bij ‘living lab Denver House‘, dat in 2017 meedeed met de Solar Decathlon Challenge 2017 en nu als ‘living lab’ onderdeel is van het onderwijs en onderzoek.
Nog heel even: de mondkapjesplicht, in de gangen van onderwijsinstellingen. En dus waren de mondkapjes van Hogeschool Utrecht zeer in trek.
Volgende halte voor gedeputeerden en HU-bestuurders: de HU klinieken, waar studenten gratis zorg leveren of elkaar helpen, bij wijze van les. Het zal een bijzonder gevoel zijn geweest voor de student op de behandeltafel, met achter haar de belangstellende blikken van bestuurders.

Ook interessant: Zijn studenten erg bezig met de woningnood?