Columns

De kenniseconomie komt echt

Vandaag een artikel in The Guardian over een manifest van de Engelse bond van universiteiten en hogescholen (UCU) met daarin vijftien ideeën gericht aan de komende regering. Studie na je middelbare school is niet alleen belangrijk voor je eigen ontwikkeling, maar ook om een betere samenleving te creëren en de economie te verbeteren, aldus de UCU, die verwacht dat er in 2025 meer dan acht miljoen hooggekwalificeerde banen nodig zijn in de EU.

De UCU wil dat iedereen het optimale kan bereiken met zijn of haar capaciteiten, ongeacht achtergrond en dan voor zo laag mogelijke kosten. 'Fifteen Big Ideas':
1. Commit to increased public spending on the knowledge economy.
2. Redesign the way in which post-school education is funded.
3. Reinforce the importance of early years education as a determinant of life chances.
4. Ensure a real choice and balance between academic and vocational options.
5. Overhaul careers education to improve understanding of different educational pathways.
6. Enhance the apprenticeship brand by improving quality and ensuring that apprentices receive a rounded education.
7. Tackle youth unemployment using a kite-market partnership model for local authorities, business and education providers.
8. Introduce greater incentives for collaboration between schools, colleges, universities and community programmes to widen participation.

Alle vijftien ideeën vind je op http://bit.ly/11scy7Z.