Columns

Focus op het onderwijs

Elke faculteit heeft een afdeling Marketing & Communicatie. Die van de Faculteit Economie & Management (FEM) brengt regelmatig een digitale nieuwsbrief uit, FEMail. In de afsluiter staat een mooi logo met de tekst dat de nieuwsbrief voor en door medewerkers van de FEM is. Taalkundig rammelt dat, terwijl deze is uitgebracht onder redactie van Marketing & Communicatie.

Hoewel nieuwsberichten aangeleverd kunnen worden bij nieuwsredactie@hu.nl, blijkt alleen de afdeling Personeelszaken, ook wel Personeel & Organisatie of Human Resource Management genoemd, kopij te hebben aangeleverd. Waar zijn de leuke verhalen van docenten die met studenten een trip naar Londen hebben gemaakt, of die met studenten een rondleiding hebben gehad bij de opbouw van het muziekfestival Appelpop?

Natuurlijk is het goed om te weten dat Jan Klingen een andere functie heeft gekregen, net als Albert Jansen Schoonhoven en dat er wijzigingen zijn bij het team P &O. Helemaal belangrijk is dat men er in geslaagd is om per 1 november een opvolger te vinden voor interim-FEM-directeur Eric Fisher in de figuur van dr. R. (Rob) van Lambalgen, afkomstig van de Universiteit Twente. Maar wat prikkelende verhaaltjes over wat er in de klassen gebeurt maakt de nieuwsbrief aantrekkelijker. Volgens Gispen moest toch de focus op het onderwijs komen te liggen?