Columns

Goede vooruitzichten voor studenten

Ik was nieuwsgierig naar die bijlage van NRC naar aanleiding van de PAUW-uitzending en kocht de digitale versie voor € 1,79 (dacht ik). Maar ik moest € 2,24 betalen (administratiekosten). Ik heb ook nog gezocht naar knipsels over de ongelijkheid in Amerika, die opmerkelijk zijn, waar aan de top soms 700 keer meer verdiend wordt dan de gemiddelde werknemer. Maar die knipsels kon ik niet vinden en mijn geheugen vertrouw ik niet.
In de bijlage zag ik twee interessante grafieken. De vijf rijkste gemeenten van ons land

Inkomen                Vermogen
1. Bloemendaal      1. Rozendaal (Gld)
2. Rozendaal (Gld) 2. Alphen-Chaam (N-B)
3. Wassenaar         3. Laren
4. Blaricum            4. Bloemendaal
5. Laren                 5. Haaren (N-B)

In de column van Marike Stellinga geeft ze vier nuttige nuances over ongelijkheid (hier de hele pagina met haar column: http://bit.ly/1vZ3zH1):
1. Gelijker dan Nederland wordt het niet gauw.
2. Sparen hoeft een Nederlander niet.
3. Rijk staat in Nederland gelijk aan oud.
4. Arm staat niet gelijk aan zielig.

Onder dit laatste kopje schrijft zij: "Onder de echte 'onderste 10 procent' armen met het laagste inkomen bevinden zich ook studenten. Zij verdienen nu niet veel, maar hebben grote kans te gaan behoren tot de hoge inkomens."
Een fijn vooruitzicht toch?