Columns

Race Of The Classics: de start

'De Rees', zoals Race Of The Classics door veel studenten wordt genoemd, ging maandag van start. Vanuit de Rotterdamse Veerhaven voeren VOC-achtige schepen met meer dan vijfhonderd studenten aan boord in de richting van Engeland. In deze vlog maak je kennis met het HU-team, een team van elf studenten van verschillende opleidingen. Zij zullen deze week over hun ervaringen vloggen. Trajectum volgt ze.

Over 'De Rees'
Tijdens Race Of The Classics varen ruim vijfhonderd studenten op klassieke zeilschepen naar Engeland en weer terug. 'De Rees' is 28 jaar geleden bedacht door twee studenten van de Amsterdamse Academie, met als doel het contact tussen studenten van verschillende opleidingen te stimuleren. Het evenement is volgens de website van ‘De Rees’ inmiddels uitgegroeid tot ‘de grootste zeilrace voor studenten op klassieke schepen.’ Waar de vloot precies heen vaart, is van tevoren niet bekend. Op de dag zelf wordt naar het weer gekeken en op basis daarvan een koers uitgezet. Klik hier voor meer informatie over Race Of The Classics.