Columns

Vergeet woensdag niet te stemmen

Ga jij woensdag stemmen? Hopelijk wel, elke stem telt. Soms kan jouw stem de doorslag geven bij zogenaamde restzetels. Kies je als student, docent of medewerker van de HU op een partij die veel voor jou persoonlijk doet? Ik kies op een sociale partij, die ook belang hecht aan goed onderwijs. In mijn ogen begint het allemaal bij goed opvoeden thuis en op school. Als daar op bezuinigd wordt, moet er later bakken geld bij om fouten en problemen te herstellen en op te lossen.

Dat ik toevallig in het onderwijs zit, heeft er niets mee te maken. Deze opvatting had ik ook toen ik niet in het onderwijs zat. Ga stemmen, ook al lijkt jouw stem een druppel op een gloeiende plaat. Het is een recht dat je moet gebruiken. Stem niet kortzichtig, lees de partijprogramma's. Niet om te zien welke partij voor jou persoonlijk het beste is, wat de meesten doen, maar welke partij is voor – in dit geval – de gemeente het beste. En dat kan best een andere partij zijn dan de partij waar je landelijk op stemt.

Je hebt nog ruim een dag om je goed te informeren en gefundeerd te kiezen. Vergeet woensdag dus niet te stemmen.