Columns

Wouter Staal doet in yoghurt

Met sommige studenten heb ik na hun afstuderen nog contact. Ik vind het leuk om te zien waar ze terechtkomen en hoe ze het doen. Een van die studenten is Wouter Staal. Hij zat in het Utrechts korfbalstudententeam, maar voor die sport heeft hij nu geen tijd meer. Na een studie bij ESCP Europe kreeg hij een droombaan bij Philips, waar hij studenten van de FEM-topclass als stagiar had.
Sinds enkele maanden is hij met zijn vriendin (en inmiddels echtgenote) de trotse eigenaar van een Yoghurt Barn op het Neude.

Eind vorig jaar kreeg ik een mailtje waarin hij een oproep deed om mee te doen aan zijn crowdfunding programma. Hij zocht 50.000 euro. Die zijn er gekomen. En van de zomer ging zijn eerste Yoghurt Barn open. “We draaien record na record en ook de avonden met de Frozen Yoghurt Happy Hours trekken veel (nieuwe) fans”, aldus Wouter.

Op maandag 2 september gaat de tweede Yoghurt Barn open, dit keer in de Amsterdamse Pijp. Ook hiervoor werd 50.000 euro met crowdfunding opgehaald. Het personeel is speciaal getraind en ter inspiratie op bezoek geweest bij de zuivelboer die de beide winkels (Barns) van zuivel voorziet. Ik ga zeker bij een van de twee Barns proeven.