CampusDoc festival voor achtste keer in Louis Hartlooper

Ze hebben er het laatste half jaar hard aan gewerkt, de twintig studenten van de HU minor CampusDoc. In het weekend van 16 en 17 juni presenteren ze hun documentaires tijdens de achtste editie van CampusDoc Film Festival (CDFF) in het Louis Hartlooper Complex. Ook zijn er 25 documentaires van internationale jonge filmmakers te zien.

De studenten volgden onder meer colleges voor documentaire maken aan de City University in New York. Maar ook leerden ze hoe je een distributiestrategie ontwikkelt, een crowdfund campagne organiseert en de documentaire in de markt zet.De documentaires uit eerdere edities van CampusDoc werden op verschillende festivals in het buitenland vertoond en zijn te zien via NPO2 Doc.

De nieuwe films worden zaterdag 16 en zondag 17 juni tussen 10.00 en 15.00 uur vertoond in het Louis Hartlooper Complex . Meer info over docu’s: De Veteraan, Betere dagen, Vechtlust, Lili, Ons Café, The Art of Disrespect, Bijna Vrij, Afro Bros, Verslaafd aan God, en Non StopNaast de ‘Utrechtse’ producties zijn er ook 25 documentaires te zien van studenten. Tickets bestellen via  CampusDoc.net.