‘Centraal’ parkeren wordt voor de meesten op Utrecht Science Park fors duurder

Op 1 oktober gaat iedereen op het Utrecht Science Park betalen voor parkeren, ook vaste medewerkers met meer dan 10 kilometer woon-werkafstand. Daarnaast gaan de tarieven omhoog voor studenten en PNIL-ers in het ‘centrumgebied’: het dagtarief gaat voor hun op parkeergarage Cambridgelaan en de parkeerplaatsen Sorbonnelaan en Bolognalaan van 7 euro naar 18 euro.

Ook gaat het uurtarief voor die plekken stevig omhoog, naar 1,80 euro. Dat is nu nog 50 cent per 33 minuten. Uitwijken naar de P+R aan de Universiteitsweg, dichtbij de A28, wordt zo een stuk aantrekkelijker. Daar blijft het tarief 5 euro, inclusief ov-gebruik.

3 euro per dag
Op jaarbasis gaan vooral medewerkers op meer dan 10 kilometer afstand van de HU het voelen. Zij gaan 3 euro per dag in ‘het centrumgebied’ betalen en 2 euro per dag in de P+R.

Medewerkers die minder dan 10 kilometer van het werk wonen, blijven 7 euro per dag betalen in het centrumgebied en 5 euro in de P+R. Wel moeten alle medewerkers een abonnement nemen bij Stadsparkeren.nl, voor 2,50 euro per maand.

Een overzicht biedt HU Ontwikkelt