Chemie weg uit FC Dondersstraat

De opleidingen chemistry en life sciences verhuizen over enkele jaren naar De Uithof.

Dat heeft het college van bestuur besloten. Het pand aan de FC Dondersstraat, waarin het Institute for Life Sciences and Chemistry is gehuisvest, voldoet niet meer aan de eisen van deze tijd. Het monumentale gebouw is duur in het gebruik vanwege de hoge stook- en onderhoudskosten. Het voormalig Ooglijdersgasthuis is rond 1998 door de hogeschool gekocht en verbouwd. Het zal worden verkocht.

Een stuurgroep onderzoekt verschillende mogelijkheden voor nieuwbouw in De Uithof, vertelt programmamanager Guus Adriaanse. Vanwege de aanwezigheid van laboratoria wordt samenwerking gezocht met de Universiteit Utrecht en het UMC Utrecht. Een groep studenten bouwkunde maakt alvast ontwerpen voor de nieuwbouw. De verhuizing is op z’n vroegst medio 2014.