College gaat ‘on tour’ vanwege NRC-artikel

Het college van bestuur gaat de komende drie weken ‘on tour’ naar aanleiding van een kritisch artikel in NRC Handelsblad. Studenten en medewerkers van de HU kunnen vragen stellen over de publicatie en de gang van zaken op de hogeschool.

‘Mannen in pakken op de hogeschool’ stond zaterdag 2 april boven een artikel van twee pagina’s in NRC. Hierin worden de bezuinigingen op het ondersteunend personeel en de ‘verstikkende sfeer’ bij de HU beschreven. Het college van bestuur herkent zich niet in het beeld dat wordt geschetst en stelt dat er dingen in staan die ‘feitelijk onjuist ‘ zijn.

Duidelijkheid scheppen
Het college wil hier met medewerkers en studenten over van gedachten wisselen. ‘Door hier verder over te praten, kunnen we misschien meer duidelijkheid scheppen over de ontwikkelingen tot nu toe en over de weg die we nog te gaan hebben’, meldt het college op Sharepoint (inloggen nodig). ‘Graag leggen we aan iedereen die daar behoefte aan heeft nog eens uit waarom de veranderingen voor ons, als onderwijsinstelling, noodzakelijk zijn om de optimale omstandigheden te kunnen bieden voor ons onderwijs en onderzoek.’

De eerste bijeenkomsten zijn dinsdag 5 en 6 april aan Oudenoord 330, donderdag 7 april aan Daltonlaan 500 en vrijdag 8 april aan Heidelberglaan 7 (elke dag van 12.30 tot 13.30 uur). De volledige agenda staat hier.