Collegelid Huib de Jong blogt

Collegelid Huib de Jong is een weblog gestart over zijn werkzaamheden als bestuurder van de HU.

Aanleiding voor het digitale dagboek zijn vragen van medewerkers en studenten. Zij vroegen hem om te beschrijven hoe de werkweek van een collegelid er uit ziet. De Jong zal gemiddeld een keer in de week of twee weken een nieuw bericht posten. De blog staat op de interne Sharepointsite van de HU.

Het eerste artikel dateert van medio maart en verhaalt over zijn bezoek aan de Tshwane University of Technology in Zuid-Afrika. Het meest recente stukje geeft een inkijkje in zijn agenda. Zo staat te lezen dat het college altijd op dinsdagochtend vergadert en De Jong de maandagavond ervoor reserveert op de stukken door te nemen.

Ook andere leden van het management hebben de nieuwe media ontdekt. Zo houdt André Henken, directeur van de faculteit Natuur en Techniek, eveneens een weblog bij en is collegelid Jan Bogerd actief op Twitter.