DDos-aanval op onafhankelijke website Maastricht University

De onafhankelijke website Observant van Maastricht University is twee weken geleden getroffen door een DDos-aanval. De site was enkele dagen in januari niet bereikbaar, schrijft Observant.nl dinsdag in een artikel hierover. De redactie deed aangifte bij de politie.

Op 24 januari ontvingen de redactie, andere organisaties en media een anonieme mail. Daarin kreeg Observant de beschuldiging van ‘valse journalistiek en hatelijke opinieartikelen’. Waarschijnlijk was de cyberaanval een reactie op een artikel waarin staat dat de universiteit gratis tampons en maandverband ter beschikking stelt.

De studentengroep Feminists of Maastricht (FOM) reageerde eerde kritisch op het taalgebruik in het artikel. Observant schreef over vrouwen als gebruikers terwijl FOM vindt ‘dat niet alleen vrouwen menstrueren en wilde dat vrouwen in mensen werd veranderd’. Collegevoorzitter Rianne Letschert en diversity officer Constance Sommerey keuren de DDos-aanval af.