Deze vijf docenten worden misschien Docent van het Jaar

Foto: Kees Rutten

Wie is de volgende ster die de wall of fame in de hal van Padualaan 101 gaat sieren? De vijf genomineerde docenten van het jaar zijn bekend. Zij gaan 23 januari naar de finale op het onderwijsfestival in de Werkspoorkathedraal.

Van 28 oktober tot en met 15 november konden HU-studenten hun favoriete docent nomineren als docent van het jaar. Nu  zal een jury onder voorzitterschap van lector Ilya Zitter gaan bepalen wie er doorgaat naar de landelijke finale voor de Docent van het Jaar Verkiezing, georganiseerd door het ISO (Interstedelijk Studenten Overleg). Deze finale vindt plaats op 18 april 2020 in het Academiegebouw van de Universiteit Utrecht. Maar voorlopig beginnen we met de vijf genomineerde HU-docenten. Dit zijn ze, in alfabetische volgorde:

• Ahmet Talan, Docent Social Work
  • Arno Wilkens, Docent Communicatie & Media Design
  • Carolien Muijs, Docent Farmakunde,
  • Danielle Poels, HU Honours docent
  • Mayke Kummer, Fysiotherapie

De winnaar van vorig jaar was Johan Toonstra ( Huidtherapie) vanwege ‘het onderzoek dat hij op een toegankelijke manier stimuleerde,’ volgens de jury. Hij was daardoor ‘volkomen overdonderd’ en noemde het een volslagen verrassing dat hij überhaupt was genomineerd.