Directeur dienst Marketing en Communicatie treedt af

Mirjam Soeterbroek (foto) stopt met ingang van 8 oktober als directeur van de dienst Marketing en Communicatie. Zij wordt opgevolgd door interim-directeur Jolanda Hillebrand-Tijhuis.

Soeterbroek trad drieënhalf jaar geleden aan en treedt af na goed overleg met Ilan Westphal (sinds kort algemeen directeur HU Diensten) en collegelid Anton Franken. Zij zal aan de hogeschool verbonden blijven en lid worden van het Change Team HU Diensten, dat de bezuinigingen en harmonisatie van de diensten in goede banen moet leiden. Zij wordt binnen dit team verantwoordelijk voor de communicatie. Daarnaast zal Soeterbroek een opleiding verandermanagement volgen.

Managementfuncties
Jolanda Hillebrand-Tijhuis zal tijdelijk de functie van directeur Marketing en Communicatie op zich nemen. Zij studeerde rechten aan de Universiteit Utrecht en vervulde diverse managementfuncties bij verzekeringsmaatschappijen Delta Lloyd en Fortis ASR. In juni dit jaar startte zij een eigen bedrijf in personal coaching en organisatieverandering. Eerder behaalde ze de Master of Arts Coaching and Leadership bij de internationale business school Insead.

Het is de tweede keer in korte tijd dat een directeur van de HU Diensten terugtreedt. Begin september werd bekend dat Jolanda van der Zande na vijf jaar stopt als directeur Business Control (voorheen dienst Financiën). Zij besloot om haar loopbaan buiten de HU voort te zetten. De HU telt vijf diensten. Naast de eerder genoemde zijn dat Bedrijfsvoering, Human Resources en Onderwijs, Onderzoek & Studentzaken.