DJ Gerard Ekdom en spreker Andrew McAfee (en veel prijzen) op het HU-Onderwijs & Onderzoek Festival

Archieffoto onderwijsfestival 2020 Kees Rutten

Verzoekplaatjes aanvragen bij DJ Gerard Ekdom, discussie met millennial expert Talitha Muuss en keynotespreker Andrew McAfee over de impact van digitalisering. Dat zijn enkele highlights van het Onderwijs & Onderzoek Festival van de HU op donderdag 28 januari.

Het jaarlijks festival begint al een aardige traditie te worden. De laatste jaren vond het plaats in de voormalige NS-loods Werkspoorkathedraal, maar deze keer gaat het vanwege corona online. Het festival is vooral bedoeld voor medewerkers van de HU en genodigden. Aanmelden kan tot en met 25 januari.

Keynotesprekers Andrew McAfee is hoogleraar en adjunct-directeur van de MIT Sloan School of Management. Hij bestudeert de impact van digitalisering op de samenleving en is schrijver van bestsellers als ‘Het tweede machinetijdperk’. Naast een lezing bediscussieert hij tijdens een sessie met HU-lector Johan Versendaal de stand van zaken op dit gebied.

Studentenwelzijn, blended learning en programmatisch toetsen

Tijdens meerdere rondes kunnen medewerkers en anderen inspiratie opdoen en zich laten bijpraten tijdens zo’n 25 sessies met externe deskundigen, maar ook met HU-experts. Over studentenwelzijn, blended learning en programmatisch toetsen. Daarnaast staat een paneldiscussie over het binden van studenten op het programma.

Prijzen zijn er ook na de finales van: de Docent van het Jaar, de Honoursstudent van het Jaar, de Onderzoeker van het Jaar en het Onderwijsinnovatieteam van het Jaar.

Ook interessant: ‘Docenten denken dat studenten altijd tijd hebben