Docente werkt samen met prinses

Aan het nieuwe kinderboek van prinses Laurentien en Sieb Posthuma heeft ook Lucie Spreij, orthopedagoog en docent aan de Hogeschool Utrecht, meegewerkt.

Spreij ontwikkelde de voorleeswijzer, die samen met het boek verkocht wordt. In de voorleeswijzer staan onder andere tips voor ouders en leerkrachten over hoe zij het met kinderen kunnen hebben over sociale kwesties en milieuthema’s. In het boek wordt namelijk geprobeerd kinderen hierover na te laten denken. Het verhaal gaat over ene Mr. Finney die ‘avonturen beleeft boven en onder water’.

Studenten leraar basisonderwijs van de faculteit Educatie zullen op de dag van de duurzaamheid op 11 november 2011 gaan voorlezen uit het boek. Daarna bespreken zij met hun stageklassen de inhoud.

Het boek, met de titel Mr. Finney en de andere kant van het water, ligt vanaf vrijdag in de boekhandel.