Kort

Dordrecht Academie van start met vier associate degrees

In september gaat de Dordecht Academie feitelijk van start met vier deeltijd associate degrees (AD’s), schrijft nieuwsplatform Profielen van de Hogeschool Rotterdam. De vestiging is een samenwerkingsverband van de Hogeschool Rotterdam, Inholland, Christelijke Hogeschool Ede en Avans. De plannen werden eerder bekendgemaakt.

Het gaat om de deeltijd-AD’s engineering, integraal bouwmanagement, logistiek en social work in de zorg. De initiatiefnemers verwachten minstens honderd eerstejaars aan te trekken. Het betekent concurrentie voor de HU want de eerste drie AD’s worden ook aangeboden aan het Institute for Associate Degrees van de HU in Amersfoort.

Er bestaan plannen voor meer associate degrees in Dordrecht, bijvoorbeeld op het gebied van educatie en IT. De Dordrecht Academie heeft ook een afdeling Career Boost. Daar kunnen studenten terecht voor onderwijsprojecten, stages, minoren en afstudeeropdrachten.