Eerste prijs voor studentbedrijf Aveso Group

De studentencompany Aveso Group van de HU Amersfoort heeft de Innovation Award gewonnen voor hun duurzame kledinghanger.

De prijs is ingesteld door de Informal Investors Club Amersfoort die daarmee innovatief ondernemerschap in de regio wil stimuleren. De studenten small business and retail management ontvingen een geldbedrag van 10.000 euro. De uitreiking vond dinsdag 1 november plaats tijdens een bijeenkomst van de Rabobank Amersfoort op de HUA.

Het studentenbedrijf wordt gerund door derdejaars studenten en is voorgekomen uit een project in het eerste jaar. De jury roemt het inzicht in de markt van de studenten achter het bedrijf. De kleerhanger is wereldwijd te gebruiken en past in de trend van duurzaamheid. Daarbij beschikt de groep over een doortimmerd ondernemingsplan.

De tweede plaats komt toe aan de studentcompanie Jas op Slot, eveneens van studenten small business. Zij brachten een jashaak met een slot op de markt. Zij winnen een jaar lang begeleiding van de Kamer van Koophandel bij de verdere uitbreiding van het bedrijf.

Studenten small business starten en runnen in het eerste jaar van de opleiding een bedrijf en lanceren een product. Zij zijn zelf verantwoordelijk voor de productie, de marketing en de financiën. Na een jaar wordt de onderneming doorgaans opgedoekt.