Engineering & Design verhuist tijdelijk naar Nijenoord 1

Het Instituut voor Engineering & Design (IED) verhuist in de zomer van 2015 naar Nijenoord 1 (foto), waar twee andere instituten van de faculteit Natuur en Techniek zijn gehuisvest.

Het huidige onderkomen van het IED, Oudenoord 700, is verkocht aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU) en moet dan leeg opgeleverd worden. De instituten verhuizen in 2016 naar De Uithof.

Nijenoord 1 heeft voldoende ruimte voor de IED en de instituten ICT en Gebouwde Omgeving die nu in het pand zitten, maar er moet wel verbouwd worden. In samenwerking met architect en aannemer wordt ingezet op een sobere uitvoering ervan. Het onderwijs moet er zo min mogelijk last van hebben. Daarnaast wordt het flexwerken worden ingevoerd. Nijenoord 1 staat overigens nog te koop.

Studenten en medewerkers krijgen komende twee weken informatie over de verhuizing.