Eva Oosters beoogd wethouder voor Student & Starter

Voormalig gemeenteraadslid Eva Oosters van de politieke partij Student & Starter is voorgedragen als wethouder in Utrecht. Zij is met 25 jaar de jongste wethouder die Utrecht heeft gehad. De afgelopen periode onderhandelde GroenLinks, D66, PvdA, Student & Starter en ChristenUnie over het coalitieakkoord, dat 1 juni wordt gepresenteerd.

Oosters studeerde rechten en geschiedenis aan de Universiteit Utrecht en was van 2018 tot en met 2021 lid van de gemeenteraad. Na deze periode was ze redacteur bij de podcast en theatershow ‘De Kiesmannen’, een gezelschap dat jongeren stimuleert om te gaan stemmen.

Ze vindt het een grote eer om als wethouder aan de slag te gaan. ‘We willen vaart maken met het aanpakken van de klimaatcrisis, het oplossen van het woningtekort en het werken aan meer kansengelijkheid’, oppert zij in een persbericht.