Faculteitsraden en Personeelsraad zoeken kandidaten

Met nog maar een paar dagen te gaan, blijken er weinig kandidaten te zijn voor Personeelsraad en alle faculteitsraden.

Iedere student of docent kan zich tot 3 april aanmelden als kandidaat voor de verkiezingen van verschillende medezeggenschapsorganen. De uiteindelijke verkiezingen zijn in de week van 9 tot en met 15 mei.

Er blijkt genoeg belangstelling te zijn voor de Hogeschoolraad:  22 studenten en zestien medewerkers hebben zich kandidaat gesteld voor tien zetels voor studenten en tien zetels voor medewerkers.

Eenvoudig
Maar bij de Personeelsraad en de zes faculteitsraden is de belangstelling gering. De Personeelsraad had vorige week pas vijf kandidaten voor negen zetels. Bij zowel de Faculteit Economie & Management als de Faculteit Gezondheidszorg waren er zes student-kandidaten, maar geen enkele medewerker die zich verkiesbaar stelt. Terwijl bij beide faculteiten plaats is voor negen studenten en negen medewerkers.

Ook op alle andere faculteiten wordt nog gezocht naar studenten en medewerkers, die zich verkiesbaar willen stellen. Aanmelden kan eenvoudig via Sharepoint.

Overweeg je om je kandidaat te stellen voor Personeelsraad of Hogeschoolraad? Wil je van gedachten wisselen met ervaren medezeggenschappers? Nog informatie nodig? Dan kun je woensdag 30 maart terecht bij het dagelijks bestuur van de Hogeschoolraad dat van 15.00-17.00 uur aanwezig is op Oudenoord 330, kamer C1.35.