Festival deBeschaving in De Uithof

Festival deBeschaving vindt komend jaar plaats in de Botanische Tuinen, in De Uithof. Die nieuwe locatie is ideaal, omdat het festival populaire cultuur en wetenschap wil verbinden.
Het evenement wordt onder andere gesteund door de Hogeschool Utrecht, de Universiteit Utrecht en het UMC Utrecht.
Studium Generale van de HU is nauw betrokken bij het wetenschapselement van deBeschaving. Joost de Bruijn, coördinator van SG, is druk bezig met de opzet van het programma. Hoe dat eruit ziet is nog niet bekend, wel dat het over internationale politiek en vrede gaat.
Bekende artiesten zoals Kate Nash, Pete Philly & Perquisite en Voicst traden voorgaande jaren op bij het festival. Voor de komende editie moeten de namen nog bekend gemaakt worden. De bedoeling is in ieder geval dat er 40 optredens worden georganiseerd.
In voorgaande jaren werd het festival in de wijk Leidsche Rijn gehouden. Hoewel er bij de eerste editie in 2003 nog 1.500 bezoekers geteld werden, wordt dat aantal voor komend jaar op 7.000 geschat. Het festival zal op 18 juni plaatsvinden. Via de website is de voorverkoop van toegangskaartjes gestart.