Fiat voor business management in Amersfoort

De bachelor business management gaat in september van dit jaar definitief van start in Amersfoort. Het ministerie van Onderwijs heeft hiervoor toestemming gegeven.

Het gaat om een nevenvestiging van de opleiding aan de faculteit Economie en Management (FEM), die in Utrecht blijft gevestigd. De Amersfoortse variant zal nauw samenwerken met de daar bestaande studies facility management en small business and retail management. Gezamenlijk vormen zij het thema Economie en Vrijetijdsmanagement aan de HU Amersfoort.

Het is de bedoeling dat de Utrechtse opleiding economie en logistiek per september naar Amersfoort verhuist. Maar de faculteitsraad van de FEM heeft hiermee niet ingestemd. Daarop besloot directeur Arnick Boons de zaak bij het college van bestuur te leggen. Het college moet hierover in de slag met de centrale medezeggenschapsraad (CMR).

De opleidingen in Amersfoort verhuizen medio 2010 naar het nieuwe gebouw.