Fusie-instituut heet voortaan Institute for Design and Engineering

Foto: Kees Rutten

De nieuwe naam voor de twee gefuseerde instituten, Gebouwde Omgeving (IGO) en Engineering & Design (IED), is maandag 10 februari bekend gemaakt. Het is: Institute for Design and Engineering (IDE).

In het Techlab aan de Padualaan 99 onthulde directeur Do Blankestijn via een filmpje de nieuwe naam van het instituut, dat op 1 januari 2020 is ontstaan door de samenvoeging van twee instituten. Daarna konden ze de beschuit met muisjes-taart aansnijden, die verstopt zat onder een wit laken.

De nieuwe naamgeving bleek nog een hele klus. Door het uitschrijven van een prijsvraag rolde er een longlist uit, waarna er nog een poll en juryoordeel nodig was. Daarna kwamen ze uit bij de oude naam van een van de instituten: Institute for Engineering and Design. Dit leidde tot gemopper in beide voormalige instituten. Het zou erop kunnen lijken dat het grote IED het kleinere IGO overneemt.

Daarop besloten ze alsnog tot het omdraaien van de elementen in de naam: Institute for Design and Engineering.

Zie ook: Do Blankestijn over ‘zijn’ fusie: het waren pittige maanden.’