Gemeente Wageningen waarschuwt voor oplichting bij verhuur studentenkamers

Via internet worden in Wageningen kamers aangeboden die helemaal niet bestaan. Studenten kunnen daardoor honderden euro’s kwijtraken. De gemeente Wageningen waarschuwt studenten nu voor dit soort oplichtingspraktijken.

De student raakt geld kwijt omdat er wordt gevraagd om inschrijfgeld zodat ze kunnen reageren op kamers, schrijft Omroep Gelderland. Ook moeten ze borg overmaken als ze de kamer daadwerkelijk moeten huren. De gemeente Wageningen wordt bij nepadvertenties soms ook zelf genoemd als partner, maar geeft te kennen dat ze dat zeker niet zijn.

Krantenadvertenties worden vaak niet goed gecontroleerd op echtheid. Dit soort oplichting speelt al jaren in Wageningen. Internationale studenten zijn vaker de dupe dan Nederlandse.