Genomineerde HU-lector Mieke Oostra geen Lector van het Jaar

HU-lector Mieke Oostra is niet verkozen tot Lector van het Jaar 2021. Zij was een van de drie genomineerden voor de jaarlijkse verkiezing. Lector Patrick Huntjens van Hogeschool Inholland ging er met de eer vandoor, schrijft ScienceGuide, website over het hoger onderwijs.

De jury had wel lovende woorden voor Oostra, sinds 2018 lector Nieuwe Energie in de Stad. De leden zijn onder de indruk van haar intensieve betrokkenheid bij de ontwikkeling van onderwijs aan de HU. Ook zet zij zich in voor het praktijkgericht onderwijs binnen de energietransitie.

De prijsuitreiking wordt sinds 2010 georganiseerd door studentenorganisatie ISO en ScienceGuide. Dit jaar participeert ook Studenten voor Morgen, een studentengroepering die opkomt voor duurzaamheid in het hoger onderwijs.