Giovanni Fritschij geen Student of the Year

De titel Student of the Year gaat aan HU-student Giovanni Fritschij (foto) voorbij. Geneeskundestudent Jan Brouwer uit Groningen en masterstudent food quality management Irene Poll uit Wageningen zijn gisteravond uitverkoren tot beste student in de categorieën mannen en vrouwen.

Fritschij, student international communication & media, drong door tot de finale van de verkiezing in de Amsterdamse club Barkode. De winnaars krijgen onder andere een 15-daagse rondreis door Marokko en een fotoshoot. Op Twitter scheef Fritschij gisteren: ‘Ik ben helemaal op na vanavond, maar het was een mooi avontuur ongeacht de afloop.’

Met de jaarlijkse wedstrijd gaat organisator Studenten.net op zoek naar studenten met ‘beauty & brains’. De verkiezing bestaat uit vier rondes waarbij de deelnemers zich presenteren tijdens een debat, een elevator pitch en een fotoshoot. Daarnaast moesten zij diverse opdrachten uitvoeren. Het publiek kon stemmen op de favoriete kandidaat. Er schreven zich 128 studenten in.

Ook de Almanak Awards, die dezelfde avond werden uitgereikt, gingen aan Utrecht voorbij. Het Amsterdamsche Studenten Corps won de juryprijs en studentenvereniging Navigators uit Groningen ging er met de publieksprijs vandoor. Zij wonnen het van de Utrechtse inzendingen van CS Veritas, de christelijke studentenvereniging NSU en de Medische Studenten Faculteit Utrecht van de Universiteit Utrecht.