Columns

Gun die jongens een kamer!

De maandelijkse column van Willem Spork, student Journalistiek. Ditmaal: waarom mogen mannen niet hospiteren?

Lieve meisjes,

Wij zijn een superleuk studentenhuis en op zoek naar een nieuwe vrouwelijke huisgenoot. We houden van wijntjes drinken, lekkere dansjes doen en een huis zonder mannen. Geen mannen. Wij willen alleen vrouwen, meisjes, VROUWELIJKE HUISGENOTEN MET VROUWENBORSTEN EN ALLES EROP EN ERAAN! (no international men.)

Ik heb vaak gezocht naar een studentenkamer. Een helse zoektocht. Je hebt sites waar je eerst drie uur bezig bent met inschrijven en vervolgens kom je er achter dat je een nier moet verkopen op de zwarte markt om überhaupt te mogen reageren (Ja, ik heb het tegen jullie, Kamernet.). Een plekje vinden in Utrecht is nog steeds vrij onmogelijk. Helemaal voor iemand met een piemel. Ik liep tegen een overweldigende hoeveelheid advertenties aan zoals ik die hierboven, misschien wat overdreven, beschreef.

Waarom mogen wij mannen niet bij jullie komen hospiteren? Vinden jullie dat wij niet goed zijn in schoonmaken? Of ongerust dat wij met ons behaarde, stinkende mannenlijf te dichtbij komen? Dat wij je gaan naroepen als je door de gang loopt? Of dat wij wijn heel erg smerig vinden en in je net geföhnde haar spugen? Of misschien wel heel slecht zijn in dansjes doen?

Elke dag op-en-neer reizen van Texel naar Utrecht is geen pretje. Of bij je iets te Utrechtse tante op de bank moeten slapen als je de volgende ochtend een belangrijk tentamen hebt om half negen. Wij willen ook gewoon een bedje dicht bij De Uithof en een plek om gezellig drankjes te drinken.

Lieve meisjes, wij mannen kunnen ook best wel gezellig zijn. Wijntjes drinken. Dansjes doen. Ons geslachtsdeel in onze broek laten zitten. En wij mannen zijn ook gek op New Girl en jullie houden ook heus van voetbal, toch? Dus kom op, gun die jongens een kamer.