In Beeld

Het is lockdown-januari en stiller dan ooit op Utrecht Science Park

Foto's: Kees Rutten

Er gaan nog wat praktijklessen door bij sommige opleidingen, maar het overgrote deel van de studenten en medewerkers draait weer een volledig online programma. Waarbij veel medewerkers het werk moeten combineren met thuis lerende kinderen.

En met deze hernieuwde lockdown ligt het Utrecht Science Park er somberder bij dan ooit. In het voorjaar tekenden de verlaten gebouwen nog scherp af tegen de strakblauwe luchten, het frisse lentegroen en vrolijk bloeiende bloemen. Nu is alles grijs, grauw, donker. Elke fietser of voetganger een toonbeeld van eenzaamheid. Alleen Broodje Ben verspreidt nog wat warm licht.

Of we het jaar niet met een optimistischer beeld kunnen beginnen? We proberen het, met nu al de vaakst herhaalde zin van 2021: Het wórdt beter.

Foto’s: Kees Rutten