HU doet mee aan pilot met sneltesten

Onderwijsinstellingen in acht regio’s doen mee met pilots om door middel van sneltesten meer fysiek onderwijs te kunnen geven. In Utrecht en omgeving participeren de HU, UMC Utrecht en het MBO Amersfoort. Het ministerie van OCW heeft daarvoor toestemming gegeven, schrijft de Vereniging Hogescholen.

Andere proeven lopen in Groningen, Delft, Amsterdam, Eindhoven, Rotterdam, Nijmegen en Den Bosch. HU-studenten Life Sciences werken al mee in de teststraat op het Utrecht Science Park aan onderzoek naar verbetering van testen.

‘Hogescholen zetten alles op alles om zoveel mogelijk van onze studenten weer veilig op onze campussen te ontvangen’, stelt VH-voorzitter Maurice Limmen. ‘Iedereen mist de ontmoetingen die zo belangrijk zijn voor ons onderwijs. Sneltests kunnen daar wellicht bij helpen.’