HU doneert volle boodschappentassen aan de voedselbank

Foto: Kees Rutten

Milo Moerbak toont grijnzend zijn opbrengst: acht tassen met eten voor de voedselbank: tomatensaus, zilvervliesrijst, pannenkoekenmix, chips en meer. Op Padualaan 99 kan iedere voorbijganger de boodschappen die hij niet lust kwijt onder de kerstboom.

Moerbak krijgt enthousiaste reacties van ‘meisjes uit studentenhuizen’ en ander voorbijtrekkend volk. ‘Ze noemen de actie, sympathiek, doordacht en passend bij de tijd van het jaar.’ Hij zal de spullen volgende week na zijn werk naar Marc brengen, in zijn Mazda 2.

Marc, vrijwilliger bij Voedselbank Overvecht, heeft niets dan lof voor de actie: ‘We zijn er heel blij mee, alle beetjes helpen. Te veel chips? Nee joh, dat is voor de kinderen, hè?’

Ook iets te brengen? Zin in een fietstochtje? Tot woensdag kun je je waren kwijt aan de receptie op Padualaan 99. Kijk anders op www.voedselbanken.nl.

Ook interessant: Video: Hoe overleven we de lockdown? Met mindfulness!